maandag 30 juli 2012

Kongo 2012

Beste vrienden,

Zonder jullie daarvan op de hoogte te stellen, ben ik naar Kongo gagaan. In alle stilte. Buiten 2 medewerkers in Kongo was niemand op de hoogte. Dit om problemen te vermijden. Jullie weten wat er de laatste keer is gebeurd.

Ik ben, samen met onze directeur, ondergebracht in een particuliere woning in een overbevolkte volkswijk. Vanmiddag vertrekken we naar de halte van de nachtbus voor Kikwit. Stukken goedkoper dan het vliegtuig, maar heel ongemakkelijk. Morgen bij het opgaan van de zon komen we in Kikwit aan. Overdags is er geen mogelijkheid daarheen te reizen.

Er is een stevig programma opgesteld. Eerst evangelisatie, nazorg en conferenties in Masi-Manimba (dit is zaterdag 28 juli geweest en hier zijn ruim 100 mensen tot geloof gekomen), Belmiese , Pana - het dorp van mijn vriend het stamhoofd Motiki - en Bagata. Dan terug naar de hoofdstad, om het vliegtuig naar Kananga te nemen, waar een grote predikantenconferentie op ons wacht, met naar verwachting tussen de 160 en 200 deelnemers.

De reis naar Kongo was aangenaam en rustig, en de aankomst zonder problemen. Een agent, die me vaak helpt, leidde me kundig langs de douane.

Alles ziet er gunstig uit. Ook de rechtszaak wacht op de laatste en definitieve uitspraak, die gedaan moet worden door een oude kennis van onze directeur, ds. Luswa. Dat zit wel goed, is ons verzekerd.

Groeten en vrede,

Bram Krol

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.