zondag 15 juli 2012

Ivoorkust Juli 2012

Ivoorkust,


Groeten uit Abidjan. Ik werd hier 2 dagen geleden opgewacht door de predikanten Philippe Makaye en Jean-Christophe Kabongo (een Kongolees, die door de kerk van ds. Kibutu in Brussel als zendeling naar Ivoorkust is gezonden, waar hij een grote gemeente heeft). Verder nog 2 predikanten. Een en al hartelijkheid.

Ik ben ondergebracht in het centrum van SIL, een aan de Wycliffe Bijbelvertalers verbonden organisatie. Ik heb al een leuk gesprek gehad met een vertaler van de Bijbel in de taal van de Dan, een stam met Joodse trekken en een Joodse achtergrond volgens sommigen, de stam van ds. Philippe.

Gister heb ik urenlang les gegeven over Gemeentegroei in het plaatsje Dabou, op 40 km. ten oosten van de hoofdstad. De 45 deelnemers- de meesten predikant - konden er niet genoeg van krijgen. Toen een bezoek gebracht aan een evangelisatie project in die omgeving, in een dorpje (Armebe). Heel inspirerend. Vandaag allaan een praatje voor de radio over de Gemeentegroeiconferentie van maandag a.s. in Abidjan, waar 300 deelnemers worden verwacht. Verder vandaag een lange vergadering.

Morgen een evangelisatie-bijeenkomst in de open lucht in de plaats Divo, op ongeveer 140 km. ten westen van Abidjan. We werken daar samen met een tiental verschillende kerken.

Verder staan op het programma: zondag preken in 2 kerken; maandag de grote Gg-conferentie, dinsdag17 juli en de dag daarop evangelisatiebijeenkomsten in de plaats Alepe (ik weet niet waar ik dat op de kaart moet vinden), donderdag een werkbespreking en waarsch. een toespraak voor de radio; vrijdag 19 juli retour naar Nederland. Men zal nog wel tal van zaken vinden om me aangenaam bezig te houden. De uitnodigingen stromen binnen. 

De samenwerking met de 2 voortrekkers naast me: Philippe en Jean-Christophe, verloopt werkelijk subliem. Er liggen grote mogelijkheden voor ons werk in dit land.
 
Gezondheid prima. Op de heenweg was er een computerprobleem bij Air France. Na aankomst in Parijs moest ik 1,75 uur in de rij staan, om een instapkaart te bemachtigen. Ik was vrijwel de laatste, omdat ik laat v.u. Ndl. aankwam.

Bid voor de evangelisatiebijeenkomst morgen - en ook voor de andere punten op het programma.

Met vriendelijke groet en Gode bevolen,

Bram Krol
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.