maandag 1 maart 2010

Gorinchem 31 december 2009


  Er kwam op 29/12/’09 bericht over een nazorgreis, gerealiseerd door ds. Luswa Kasese, Bernardin, langs de steden waar we de afgelopen zomer evangelisatiesamenkomsten hielden en ook Gemeentegroei-cursussen. Het verslag raakte me diep. Dit werk is niet tevergeefs!

 
Bram Krol

----
Mon voyage pour le travail de suite s’était très bien réalisé : Idiofa, Dibaya-Lubwe, Mangai 1 et Mangai 2. J’ai été très bien accueilli et le peuple de Dieu était très content de me revoir parmi eux. A partir de cette visite, ils nous ont jugés sérieux et m’ont exposé plusieurs problèmes que nous discuterons ensemble pendant votre séjour à Kin. Mais d’une manière générale, les églises se portent à merveille et la croissance de manière générale est aussi bonne. Depuis notre passage chez eux, beaucoup de choses ont changé dans leurs églises. Nos enseignements ont été très bien accueillis, et les pasteurs vivent une unité jamais connue auparavant et des grands changements dans leur leadership. J’ai des grands témoignages que je vous partagerai au sujet de la croissance dans les églises.
Après notre passage, des veillées de prière et des jeûnes d’ensemble ont été organisés dans le souci de consolider l’unité. Ma présence a encore été une preuve éloquente de la présence d’AFRICE parmi eux. Quand ils m’ont vu, ils ont vu Pasteur Krol…et ils en étaient contents.
J’aimerais aussi vous informer qu’à travers ce voyage, j’ai raté deux accidents mortels graves à moto : les routes, vous le savez, sont très mauvaises suite aux fortes pluies qui s’abattent presque chaque jour, les ponts n’en parlons pas, car j’ai plus utilisé la piste des bicyclettes et des piétons. Mais par la grâce de Dieu, je suis rentré indemne.
 
--------

Mijn nazorgreis is goed verlopen. Ik heb Idiofa, Dibaya-Lubwe en Mangai-1 en -2 bezocht. Men heeft me hartelijk ontvangen en het volk van God was erg blij me in haar midden terug te zien. Tijdens mijn bezoek bleek dat men ons zeer hoog inschat en men heeft mij meerdere problemen voorgelegd, die we zullen bespreken wanneer we elkaar in Kinshasa ontmoeten. Over het geheel gaat het bijzonder goed met de kerken en in het algemeen is er een goede groei. Sinds ons bezoek aan hen is er veel in hun kerken veranderd. Ons onderwijs is goed overgekomen en de predikanten beleven een eenheid die tot hiertoe nooit is voorgekomen; ook zijn er grote veranderingen te zien in hun manier van leiding geven. Ik heb belangrijke getuigenissen gehoord over de groei van de gemeenten, die ik met je zal doornemen.

Na ons bezoek zijn er gebedswaken en vastenbijeenkomsten georganiseerd met als doel de eenheid te consolideren. Mijn komst is een welsprekend getuigenis geweest van de aanwezigheid van onze Stichting Africe onder hen.... Ze waren er erg blij mee.
Ik wil je er ook van verwittigen dat ik gedurende deze reis tot tweemaal toe ontsnapt ben aan een dodelijk motorongeluk. De wegen, zoals je weet, zijn in zeer slechte staat vanwege de zware regenbuien die bijna dagelijks vallen. Laten we over de staat van de bruggen maar zwijgen, want ik heb vooral de baan voor fietsers en wandelaars gebruikt. Maar door Gods genade ben ik zonder kleerscheuren teruggekomen.
ds. Luswa Kasese, Bernardin

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.