donderdag 2 februari 2012

Bram is goed aangekomen in Ivoorkust

Vrienden,

Uitstekende reis gehad. Goed ontvangen door een heel comite van 6 predikanten. Goed en rustig hotelletje waar ik logeer, naast een militait trainingskamp.

Geen angst dat ik hier mijn tijd werkeloos doorbreng. Tot op de laatste minuut is alles volgepland. Diverse keren ben ik op 2 verschillende radiozenders (nationaal). 

Het leven is hier gelukkig opnieuw heel vreedzaam. De mensen zijn aardig, en er is geen merkbare spanning tussen de bevolkingsgroepen, politieke overtuigingen of religies. Ik wil nog achterhalen hoe men dat in 10 maanden voor elkaar heeft gebracht. Lijkt me erg interessant en belangrijk om te weten.

Ik zag hier de reclame van een telefoonmaatschappij: " Les Ivoriens communiquent la sourire". ( De Ivorianen geven elkaar een glimlach door). Dat is een heel aardige omschrijving van de situatie hier in het land. Wat opvalt voor iemand die veel in Kongo is: de wegen zijn goed, en het verkeer is redelijk ordelijk. Ook staan er veel mooie, indrukwekkende gebouwen. En verder spreken de mensen goed Frans. Ze zijn hier goed geschoold. 

Vrijdag: prediking (1 uur) in de kerk van Jean-Christophe (La Resurrection; d.i. de opstanding)
Zaterdag: toespraak over ' de missionaire urgentie'  voor een groep van meer dan 100 Ivoriaanse zendelingen, die in de buurlanden en de uithoeken van hun eigen land werken.
Zondag: prediking in de Opstandingskerk (850 geregelde bezoekers)
Maandag: zendingsreis t/m woensdag de binnenlanden in, om div. takken van arbeid en bevolkingsgroepen te leren kennen.

Graag jullie voorbede. Nadere informatie volgt, want de eerste vergadering over het programma volgt zometeen.

Groet,
vrede,

Bram Krol

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.