zaterdag 3 maart 2012

Nieuws van Bram uit Nepal

Beste vrienden,

Eindelijk in een gebied met electriciteit. Dat was er wel (een beetje) in het stadje waar we een conferentie hadden, maar niet in mijn hotel en de wijde omgeving daarvan. We waren voor een predikantenconferentie in Bhairawaha, aan de grens met India, een flink stuk naar het Westen. 90 deelnemers, van wie meer dan 20 predikanten, die 20 kerken vertegenwoordigden. Het enthousiasme rees de pan uit. Nu zitten we in Damak. Vanochtend een kerkdienst in een plaats op 6 km. afstand, waar we een evangelist (parttime) hebben aangesteld sinds een jaar. Deze Ruben doet het uitstekend. Ik mocht 9 nieuwe gelovigen dopen, vruchten op zijn werk. Hij heeft met nog 35 geinteresseerden contact.

In Damak slapen we vannacht, om morgen vroeg naar Balamvita te gaan, waar we een schooltje hebben. Maar hoe? Er zijn 3 dagen van straking uitgeroepen. Ze zijn nog steeds knetter in dit land, vooral de linkse groepen. Staking op staking. In de weinige dagen dat we hier zijn hebben we al 2 stakingsdagen meegemaakt, en nu volgen er dus weer 3.

In Londen hebben we op de heenweg een zekere David de Vos ontmoet, een evangelist die massale bijeenkomsten belegt, nu ook in een stadje in Nepal. Het was een prettige ontmoeting.
Verder weinig nieuws. Alleen heb ik weer een steenpuist van de betere soort. Ik verga van de pijn en kan 's nachts slecht slapen. Ik zal zien hoe het zich ontwikkelt. Als het morgen niet over is, ga ik naar een arts.

Bert maakt het goed. Hij is enkele dagen naar Pakhribas geweest, en vanmiddag heeft hij zich weer bij ons (Dhruba en ik) gevoegd. We overnachten bij Santos, HEF-evangelist en onze tussenpersoon in het contact met de goeroe. Overmorgen hoppen we naar hem te kunnen reizen - door de stakingen is alles onzeker. Daar wordt veel geweld bij gebruikt in dit land. Feitelijk zijn het geen stakingen, maar een soort terroristische acties, waarbij je je huis, auto en zelfs je leven kunt verliezen.

Groet,
vrede,

Bram

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.