maandag 14 juni 2010

Gorinchem, 14 juni 2010

Gorinchem, 14 juni 2010

Beste vrienden,

Terwijl jullie dit lezen, zit ik waarschijnlijk al in Nepal. Ik ben reuze benieuwd. Wat zal ik dit keer weer meemaken?

  1. Hoogtepunten: bezoek aan Larumba, waar het ziekenhuis voor de Kiratistam bijna af is, en een bezoek aan de goeroe.
  2. Bezoek aan Balamvita, waar we verder kunnen met de bouw van een schooltje. Een zomermarkt in ’s-Gravendeel heeft meer dan 3100 euro voor dit doel opgeleverd, waarvoor een nieuw lokaal kan worden gebouwd, leermiddelen en meubilair kan worden aangeschaft, en waarvoor de onderwijzeres en haar invalster een cursus in Kathmandu kan bijwonen. Er is in Balamvita enkele weken geleden een stomme jongen genezen. Hij kan opeens goed spreken. Hij is al op de radio geweest, en de mensen in het dorp zijn diep onder de indruk. Ze drommen samen voor de kerkdiensten.
  3. Cursussen Gemeentegroei voor predikanten en ouderlingen in West-Nepal. Twee plaatsen in elk geval: het Lamjung district in het Noorden en Chitwan (waar een befaamd wildpark is) in het zuiden, aan de grens met India.
  4. Bezoek aan het zendingswerk van de Himalayan Evangelical Fellowship (zie de nieuwsbrieven onder Mission Impossible op deze website), en vooral aan de vier nieuw aangestelde evangelisten in Nepal die door een grandioze gift konden worden aangesteld.

Verder heb ik de copy bij me van een boekje in het Frans, dat in Nepal gedrukt moet worden, en waarvan ik een aantal exemplaren mee hoop te nemen in juli naar Congo.

Bid om een veilige reis. Nepal blijft onrustig.

Groet,
Vrede,

Bram Krol

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.