zaterdag 13 augustus 2011

Congo Augustus 2011


Beste vrienden,
 
Gisteren hadden we de eerste dag van de grote campagne in Mbuji Mayi. Er waren tegen de 10.000 belangstellenden, van wie de meesten kerkleden. Bovendien kijken de mensen hier graag de kat uit de boom. Maar toch gaven 350 mensen te kennen dat ze Christus wilden volgen. Opmerkelijk is dat de gouverneur van de Oost-Kasaï de hele bijeenkomst aanwezig was, en ons ook heeft toegesproken. Het is een grote provincie, met 11 miljoen inwoners, ongeveer het drievoudige van Zuid-Holland. De reacties van de aanwezigen waren bijzonder goed. De gouverneur beloofde ook zondagmiddag aanwezig te zijn.
 
De e-mail hier werkt bijna niet, alleen 's ochtends heb je een kans, na lang wachten, aansluiting te vinden. Bij binnenkomst in de computerkamer van het hotel speelde de radio "Welk een vriend is onze Jezus." Dat zal in Ndl niet snel gebeuren. Verder werkt er ook niets. In geen enkele bank in deze wereldbekende handelsstad kun je bank- of creditkaarten gebruiken. Lastig. Nu moet ik van alles in Kinshasa regelen, waar ik v.a. dinsdag nog 2 overvolle dagen heb voordat ik weer in het vliegtuig stap.
 
Zo meteen word ik opgehaald voor het ontbijt.
 
Verder gaat alles goed, ook met mijn gezondheid.
 
Met vriendelijke groet,
 
Bram Krol

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.